Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van AustralieTasmanie2014 - WaarBenJij.nu Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van AustralieTasmanie2014 - WaarBenJij.nu

Sydney

Door: Frans en Annie

18 April 2014 | Australië, Sydney

Sydney 16 April 2014
Effe op adem komen in het gezellige kleine Vulcan Hotel in een buitenwijk van Sydney net aan de rand van het centrum. Ddus alles is op loop afstand. Vandaag maar niets verder gedaan ,we hebben gerust en om 18.00 uur avonds werden opgehaald door Annet en Richard, zij wonen in Sydney. Annet is een zusje van Con, een vriend uit Arnhem.
Wij zijn uitgenodigd om samen een hapje te gaan eten in het centrum van Sydney . Na eerst een plekje te zoeken voor de auto zijn we stad ingegaan. We werden verrast met een gezellige kroeg waar we heerlijk pizza hebben gegeten. En natuurlijk bij gekletst . Na het eten zijn we het centrum ingelopen en hebben de Harbour Bridge en natuurlijk het Opera house bewonderd by Night . Verder heeft Annet ons nog veel tips gegeven voor de volgende twee dagen: erg handig . Afscheid genomen van elkaar en naar bed en na een heerlijk nacht slapen vroeg op om weer op pad te gaan samen.

Donderdag 17 april,
Heerlijk ontbijt gehad in het hotel en daarna met kaart en een fantastische mooie dag met veel zon het is 25 graden. dit noemen ze hier herfst, voor onze begrippen is dit zomertijd.
Wij zijn naar The Rocks, het oudste deel van Sydney gewandeld . Hebben hier rond gelopen en iets van de geschiedenis opgenomen .
Vervolgens zijn we naar de Harbour Bridge gelopen, door de Sydneysiders liefkozend "kleerhanger"genoemd. Het is een imposant gevaarte met een aansprekende vorm, heeft wel iets van John Frost brug in Arnhem.
Wat bijzonder is dat je de brug kunt beklimmen Bridge Climb schijnt een bijzonder avontuur te zijn.
Wij zagen ervan af want het is een kostbare onderneming: 200 dollar p.p .( Con onze vriend heeft het avontuur aangedurfd een aantal jaren geleden hij heeft 16 jaar in Sydney gewoond ). Het is prachtig om te zien een groep mensen die aan het klimmen zijn op de brug.
Frans en ik zijn normaal over de brug gewandeld dat was ook leuk om te doen en zijn daarna met de Ferry terug gevaren; ook leuk en niet zo prijzig. Wij hebben de brug vanuit alle hoeken bewonderd.
Ja en dan naar het Opera house , ook geweldig bij daglicht. Ik vond het heel bijzonder om het Opera House met eigen ogen te zien. Dit omdat je ieder jaar met oud nieuw het Opera house op Tv ziet en nu sta je; erg gaaf hoor. Hoe dit gebouw is ontstaan met veel problemen is leuk om te lezen. Je kunt het vergelijken met het treinstation Arnhem wat ook veel problemen had en nog maar uit eindelijk wachten we met smart op de opening.
Na het Opera House hebben we heerlijk gewandeld en geluierd in de Botanische tuinen . Vervolgens zijn we via de bekenste straten van Sydney via het Hyde Park Barracks terug gelopen naar het Hotel het was inmiddels !7.00 uur en waren moe maar voldaan .

Goede Vrijdag 18 April 2014
Vandaag was weer een zonnige dag. Met de bus naar de pier gegaan en met de Ferry Circular way naar Manly gevaren. Manly is bekend om zijn prachtige stranden en veel inwoners van Sydney gaan er graag naar toe.
Wij hebben vandaag een bike tour van 2,5 uur gemaakt langs het strand en door het Harbour Nationaal park. Tour met af en toe korte steile klimmetjes maar goed te doen voor ons.
Na de tour hebben we traditioneel fisch en chips gegeten. En er kwam nog hoog bezoek vanuit Engeland voorbij en wel Prins William en zijn vrouw Kate.
Nog een heerlijke strand wandeling gemaakt en toen weer terug naar het Hotel dit was weer een super actieve dag.

• 20 April 2014 - 11:01

Wijnand:

Klinkt goed wat jullie nu allemaal al doen en beleven daar, zoals dat hoog bezoek, nu naar een week kunnen we jullie verhalen volgen was eerst niet mogelijk we zaten maar te wachten maar bij Esther gisteren met de verhuizing hoorde we dat het niet goed zat met die link in de eerste mail maar nu wel.
    Wij hier gisteren een leuke verhuisdag gehad alles ging vlot, wel weer wat krakkemikkiger vandaag op eerste Paasdag ha ha.
    Bij jullie nu al 19.00 uur, en doen ze daar ook nog wat met de Paasdagen in Australië?
    Fijne reis verder en we lezen weer verder als er weer wat geplaatst wordt.
    Groetjes uit Wehl.

• 21 April 2014 - 12:53

Birgit:

Jullie genieten er lekker van, dat is hieruit wel te lezen. En Annie, je hebt zelfs Frans aan het fietsen gekregen, super! Stoere foto hoor.
    Genieten dus voor jullie!
    Groetjes,

Birgit