Naar Tasmanie - Reisverslag uit Hobart, Australië van AustralieTasmanie2014 - WaarBenJij.nu Naar Tasmanie - Reisverslag uit Hobart, Australië van AustralieTasmanie2014 - WaarBenJij.nu

Naar Tasmanie

Door: Annie en Frans

21 April 2014 | Australië, Hobart

Zaterdag 19 april,
Reisdag vandaag van Sydney airport naar Hobart Airport in Tasmanie gevlogen. Het was maar een korte vlucht van amper twee uurtjes dus heel relaxt.
We verblijven in Hobart in een gezellig en gemoedelijk Bed en Breakfast. Na alles uitgestald te hebben, de wandelschoenen aan en de stad verkennen . Leuk weetje is dat het Eiland vernoemd is naar Abel Tasman, de Nederlandse ontdekkingsreiziger. In de stad op het Salamanco plein staat monument van hem.
Wij hebben rond geslenterd door het stadje en over de Salamanca markt gelopen. Waar kooplieden van het eiland een waar aanbieden, zowel voedsel als kunstnijverheid. De eiland bewoners maken leuke kunst en breien erop los . Veel mutsen en sjawlen gezien in allerlei vormen; erg leuk.
Einde van de middag heerlijk gegeten bij Berta! en naar ons huisje gewandeld heerlijk om hier thuis te komen. Tot morgen