Launceston - Reisverslag uit Launceston, Australië van AustralieTasmanie2014 - WaarBenJij.nu Launceston - Reisverslag uit Launceston, Australië van AustralieTasmanie2014 - WaarBenJij.nu

Launceston

Door: Frans en Annie

25 April 2014 | Australië, Launceston

Vrijdag 25 April,
Vandaag afscheid genomen van ons hutje in de Cradle Mountains , het was fantastisch. Nu onderweg naar Lauceston één na de grootste plaatsen van Tasmanie en de op 3 na oudste stad van Australië. Nog een tussen stop gemaakt in Sheffield, het dorpje dat bekend staat om de vele gekleurde muurschilderingen. Het was echt mooi zeg, wat een mooie muurschilderingen hebben wij gezien. Als toevoeging omdat het 26 April ANZAC dag , dat betekent: Australian and New Zealand Army Corps, de veteranen dag van de Australische militairen, was er in het dorp een markt waar alle kunstenaars met hun eigen muurschildering bezig waren . En aan het einde mocht je stemmen. Resultaat werd eind van de dag bekend gemaakt. Dus wij hebben mee gedaan en het mooiste volgens ons gesponsord. Als laatste was een leuk moment ;tijdens de wandeling liep er een man met een lama achtig beest aan de riem in het dorp. Ik riep "Frans moet je achter je kijken" . De man sprak Frans meteen aan, hij was van oorsprong Nederlander ( geboren In Rotterdam)en woonde al 54 jaar in Tasmanie. Frans vroeg of hij een foto mocht maken ;wel betalen echt Nederlands.
Verder door gereden naar Lauceston en ons Bed en Breakfast opgezocht. Erg mooi huis gebouwd volgens Victoriaanse stijl. De inrichting binnen is in de zelfde stijl het is net een Museum . En de gastdame weer gastvrij. Wij hebben een stadswandeling gemaakt en hebben Catarac Gorge, een grote kloof met steile wanden bezocht . Omdat het een feestdag is waren bijna alle restaurants, Museums ed. gesloten . Dus hebben wij vandaag gegeten in een soort Mac Donalds. Het was voorheen een fabriek geweest Cook en Glas en in de hallen hebben ze kleine restaurantjes gemaakt. De inrichting zag er leuk uit en het eten prima voor een keertje.
Voor iedereen die dit vandaag nog leest voor 26 April wensen wij een gezellig en zonnig Koningsdag toe,
liefs van Annie en Frans.

• 25 April 2014 - 16:13

Wijnand:

Hoi Frans en Annie, jullie verslag net weer gelezen het is weer een mooi verhaal.
    Ook de foto's weer even bekeken van de muur schilderingen ziet er inderdaad mooi uit, en grappig dat met die Nederlander met zijn huisdier?
    Jullie maken mooie dingen mee ga zo door en we blijven lezen prachtig.

Weer groetjes uit Wehl. En ook groetjes van Cisca en Theo, die heb ik nu net aan de telefoon.

• 27 April 2014 - 18:44

Joanneke:

Hallo Annie en Frans, wat een bijzondere avonturen, geniet ervan groetjes van Erik en ik.

• 27 April 2014 - 22:07

Leo:

Super Frans en Annie .
    Als ik jullie verhalen leest , heb ik net het gevoel alsof ik met jullie meereis.Ik wacht weer met spanning naar jullie volgend avontuur