Hunter Valley - Reisverslag uit Hunters Hill, Australië van AustralieTasmanie2014 - WaarBenJij.nu Hunter Valley - Reisverslag uit Hunters Hill, Australië van AustralieTasmanie2014 - WaarBenJij.nu

Hunter Valley

Door: Frans en Annie

30 April 2014 | Australië, Hunters Hill

Woensdag 30 april,
Taxi genomen naar Hertz, Auto opgehaald en de vuurproef meteen dwars door Sydney gereden richting Hunter Valley. Het ging allemaal perfect, goede chauffeur en bijrijder en natuurlijk de Tom Tom die ons goed begeleide door de stad. Na 2,5 uur rijden aangekomen in Hunter Valley. Hunter Valley omgeven door groene wijngaarden en wijnhuizen waar je de lekkerste wijnen kunt proeven. Het landschap heeft een lieflijk en rustig glooiend landschap dat zeker door de over vloedig aan geplante wijnstruiken lijkt op Frankrijk.
Allereerst hebben we ons laten informeren over waar de beste en lekkere wijnen zijn te vinden. Want er zijn ongeveer 120 wijngaarden, waar gezamelijk circa 3500 ha wijn is aangeplant in deze vallei. Ons doel werd Hunter Valley Gardens waar je ook heerlijk kunt lunchen. Wij hebben daar in een bijzonder klein en gezellig restaurantje geluncht. Het interieur was ingericht met allerlei prullaria zoals een wand met allerlei klokken van verschillende modellen van een uil tot een mixer etcetera: super leuk.
Daarna zijn we naar de Hunter Gardens geweest, dat was echt mooi wat een mooie tuinen hebben wij gezien Chinees, Italiaans, India en een Books gardens. Dit was een tuin waarin verschillende kinderboeken zijn uitgebeeld dat was echt leuk om te zien en sommige kinderboeken kenden wij. Fruit garden zoals limoenen , mandarijnen en sinaasappelbomen. We hebben hier samen heerlijk gewandeld. De tuin was voor ons alleen zoals de dame in het winkeltje vertelde.
Vervolgens zijn we naar ons verblijf gereden midden in de valley. Frans en ik als wijn proevers hebben nog een wijnproeverij bezocht een aantal witte droge wijnen. Laat je zintuigen het werk doen en geniet van de kleur, smaak en geur zoals de cellar master met veel enthousiasme vertelde. Een tip voor de wijn liefhebbers onder ons als je Jacobs creek Hunter Vallley 2014 tegen komt kopen is de beste wijn van dit jaar volgens de Cellar Master.
Het was weer een leerzame ervaring en we hebben een flesje witte wijn gekocht. Daarna nog heerlijk gegeten en de dag was weer voorbij. Als laatste: ik had gelezen dat je in sommige restaurants in Australië je eigen fles wijn mag meenemen Bij de deur staat dan BYO (Bring Your Own)vermeld . Wat was nu het geval : die avond in het restaurant kwamen verschillende gasten met hun eigen wijnfles binnen. Vind het leuk dit even te vermelden dat het ook echt gebeurd met name hier in de wijngaarden natuurlijk. Nu heerlijk slapen ,het is hier heerlijk rustig en midden in de natuur tussen de wijnvelden.