The Blue Moutains Leura - Reisverslag uit Leura, Australië van AustralieTasmanie2014 - WaarBenJij.nu The Blue Moutains Leura - Reisverslag uit Leura, Australië van AustralieTasmanie2014 - WaarBenJij.nu

The Blue Moutains Leura

Door: Frans en Annie

01 Mei 2014 | Australië, Leura

Donderdag 1 mei,
Het is de dag van de arbeid, klinkt goed voor een pensionado. Onze dag begon weer met veel zon en omringd door wijngaarden.Wij zijn vandaag richting de Blue Mountains gegaan. Eerst maar ons onderkomen voor twee nachten opgezocht in het plaatsje Leura, geheten Old Leura Dairy . Wij werden weer gastvrij ontvangen door de eigenaresse. Zij gaf ons tips wat wij in de middag konden ondernemen en voor de volgende dag. Verder werden wij rondgeleid door het kleine knusse parkje waar zes verschillende vakantie huisje zijn. Één ervan was uiteraard voor ons bestemd, super leuk . Het is een studio waar alles aanwezig is . Het is ingericht met steigerhouten deuren . Keuken met een gootsteen van een grote kookpan. Tafeltje waar voorheen een naaimachine opstond en ga zo maar door. In de tuin een gasbarbecue en een Jacuzzi . Dus wij dachten vanavond, zelf koken heerlijk. Wij zijn gelijk het dorp ingereden heerlijk geluncht en daarna boodschappen gedaan in de supermarkt voor vanavond en morgen. Dat is een heerlijk idee dat je na drie weken weer zelf kan koken. Voordat we hier aan beginnen eerst gaan wandelen richting Echo Point waar je een wijds uitzicht over de blauwe bergen hebt . De Three Sisters, de iconen van het gebied , doemen dan direct voor je op hadden we gelezen. Helaas is dit niet gelukt omdat we een ander weg ingeslagen zijn richting Fossil Lookout wat ook heel bijzonder was . Hierbij hebben we de water vallen Leura Cascades nog bewonderd. Terug naar de auto gelopen hadden nog tijd en zijn toen nog naar Echo Point gegaan en hebben hier de Three Sisters bewonderd. Adembenemend wat een prachtige natuur, doet denken aan de grand Canyon in Amerika. Het was een aparte ervaring ,wat is de natuur toch eigenzinnig in zijn ontwikkeling.
Terug naar ons verblijf en hebben samen heerlijk gekookt en lekker gegeten. Toen wij net thuis waren voor het donker werd waren de witte parkieten druk doende met een eigen taal gebruik. Zij moesten voor het slapen gaan nog de dag door spreken samen want ze gingen te keer zeg wat een herrie. En als het eenmaal donker is zijn ze stil en gaan ze slapen. Wij hebben in de avond nog even in de Jacuzzi gezeten heerlijk zo buiten onder de sterren hemel zalig en daarna heerlijk slapen doei tot de volgende dag.

• 01 Mei 2014 - 15:10

Anne:

Hey pensionados, leuk he dag v d arbeid? Ik zal wel een dienstje draaien straks. Leuk om alles te lezen dat jullie zo genieten, fijn hoor! Maar waar is die foto in de jaccuzi nou gebleven? Haha liefs Anne xxx