Scenic World - Reisverslag uit Katoomba, Australië van AustralieTasmanie2014 - WaarBenJij.nu Scenic World - Reisverslag uit Katoomba, Australië van AustralieTasmanie2014 - WaarBenJij.nu

Scenic World

Door: Frans en Annie

02 Mei 2014 | Australië, Katoomba

Vrijdag 2 mei,
Vandaag zijn Con, en nichtje Jolanda jarig. Wij hebben ze uitgebreid gefeliciteerd met een foto .
Het is vrijdag, de zon schijnt en de lucht is hemelsblauw, dat komt goed uit wij gaan nogmaals naar de Mysterieuze bergen met hun blauwe gloed. We kunnen er niet genoeg van krijgen. Om 9.00 uur zijn we bij het attractiepark Scenic World of wel het Discovery Guide. Wij gaan eerst met de Skyway. Op 270 meter hoogte zoef je enkele honderden meters in een soort cabine van kloof naar kloof .Wat leuk is dat de cabine een glazen vloer heeft zodat je de vallei in kijkt, echt gaaf . Had geen last van hoogtevrees. Wij hebben toch de wandeling gemaakt naar Echo point om de Three Sisters nogmaals te bewonderen. Gisteren was het wandelen niet gelukt en dat vonden we toch jammer . Daarna terug in de Skyway nog één keertje over de vallei zweven. Daarna met de Scenic cable way 545 meter naar beneden . Kom je in het regenwoud uit, dit was echt weer heerlijk . Frans en ik hebben daar een fantastische wandeling gemaakt. Het regenwoud geeft rust en stilte zolang er niet te veel Japanners en Chinezen in de buurt zijn. Maar goed ook deze mensen genieten op een eigen manier met veel herrie af en toe. Komt waarschijnlijk ook door de taal. En beneden is geen wind het is er wat betreft temperatuur aangenamer. Als laatste zijn we met het steilste treintje naar boven gegaan de Scenic railway. Dit was erg steil en je gaat tussen de kloven door naar boven. Binnen 5 minuten ben je boven . Het weer sloeg een beetje om erg bewolkt en koud. Wij waren blij dat we vroeg gegaan zijn wat betreft uitzicht. Onze indruk van deze ochtend is spectaculair ondanks het feit dat het erg commercieel is ingesteld. Maar er zijn mogelijkheden genoeg om je daar aan te ontrekken en toch van de natuur en de rust te genieten. In de namiddag boodschappen gedaan in stadje Leura. Daarna thuis heerlijk geluierd de rest van de dag en avonds heerlijk visje op de barbecue gebakken. Vroeg naar bed, morgen gaan we naar Canberra.

• 02 Mei 2014 - 14:30

Wijnand:

Hallo daar verre wereld reizigers.
    Jullie bericht weer gelezen, de foto's weer bekeken ziet er weer prachtig uit wat jullie daar allemaal doen en beleven, lijkt me inderdaad apart maar wel leuk zo kabelbaan cabine met glazen bodem.
    Ook de foto van het regenwoud ziet er mooi uit.
    Tot het volgende bericht maar weer.
    Groetjes uit Wehl.