Melbourne 1 - Reisverslag uit Beechworth, Australië van AustralieTasmanie2014 - WaarBenJij.nu Melbourne 1 - Reisverslag uit Beechworth, Australië van AustralieTasmanie2014 - WaarBenJij.nu

Melbourne 1

Door: Frans en Annie

07 Mei 2014 | Australië, Beechworth

Woensdag 7 mei,
Vandaag gaan we naar Melbourne, dat ligt in de deelstaat Victoria. Het is een uurtje of drie rijden naar de wereldstad. De weg erna toe is saai en eentonig rijden op de motorway. Wij hebben ons onderweg vermaakt met teksten die langs de weg stonden. Ja en dan kom je aan in Melbourne druk verkeer en de Tom Tom brengt ons weer keurig naar ons verblijf hartje centrum. Maar dan zegt ze bestemming bereikt en wij kijken om ons heen, geen parkeer plaats, geen Travels Lodge te zien dachten wij. Ik ben uitgestapt en gevraagd waar het is. Ik kijk achterom omhoog en zie TravelLodge hoog gebouw. Ja nu de auto kwijt raken, snel een parkeer garage in gereden 10 dollar per uur we zien wel straks. Auto geparkeerd en ingecheckt in Travellodge . De auto moest naar een andere garage tegenover, daar kregen we korting en betaalden we 12 dollar per dag dus acceptabel. Na twee uur hadden we alles geregeld en konden we de stad in. Het was even een cultuur shock voor ons tweeën, vanuit het rustige platteland de drukke en grote wereldstad in duiken. Maar na een uurtje was het over en hebben wij al veel gezien en ontdekt. Als je op het Federation Square staat kijk je op het Flinders Street Trein Station, het is een geel bakstenen gebouw in neo-barokstijl uit 1910, en wanneer je je omdraait ontvouwt zich een modern Melbourne met gebouwen met een opmerkelijke architectuur met vreemde, opvallende vormen, zeer contrasterend met de bestaande gebouwen. Eigenlijk zijn het allemaal tegeltjes waarmee de wanden zijn bedekt met een wiskundig patroon erin gelegd. Midden op het plein staan strandstoelen waarin je heerlijk kunt plaats nemen en van alles om je heen om van te genieten, er is genoeg te zien. Wij vonden het een prachtig plein. In het visitcenter hebben we uitleg gekregen hoe we de stad verder kunnen gaan verkennen. Wij zijn door China Town gewandeld, ook altijd leuk, en met de tram rondom het centrum gegaan zodat we een indruk krijgen hoe groot het is. Het is inmiddels 18.00 uur en tijd om wat te eten en te drinken. Heerlijk buiten gegeten en daarna nog een wandeling bij Night gemaakt .Wat ons opviel is dat de Australiërs in Melbourne in de avond overal in het centrum in beweging zijn zoals fietsen, jogging , skaten etc. . Het was een indrukwekkende dag maar supergaaf. We hebben alweer zin in morgen, nu eerst slapen.