Alice Spring - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van AustralieTasmanie2014 - WaarBenJij.nu Alice Spring - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van AustralieTasmanie2014 - WaarBenJij.nu

Alice Spring

Door: Frans en Annie

14 Mei 2014 | Australië, Alice Springs

Woensdag 14 mei,
Vandaag vertrokken vanaf Airport Adelaide naar Alice Spring. Het is twee uurtjes vliegen dus om 12.00 uur veilig geland in Alice Spring. toen we het vliegtuig uit kwamen voelden we al dat het een heerlijke temperatuur was 29 graden was, en het is herfst in Alice Spring maar we vinden het heerlijk. Met de shuttle bus naar het hotel gebracht en ingecheckt. Naar de kamer omkleden, korte broeken en hemdjes en de sandalen aan. We hebben het centrum van Alice Springs doorgewandeld. In het centrum de todd Mall, een winkelstraat met veel Aboriginal-kunst galeries waar kunstwerken van lokale kunstenaars worden verkocht. In de parken zitten veel lokale aboriginals vaak arme mensen een eigen kunstwerken te verkopen. Wij vonden de aboriginals die je in het centrum tegen komt een beetje triest en verloren. We hebben verder boodschappen gedaan voor de volgende dag en sávonds heerlijk buiten gegeten en vroeg naar bed. De volgende ochtend worden we om 6.00 uur opgehaald voor onze vierdaagse trip naar de outback. Wij zijn erg benieuwd wat ons te wachten staat morgen.

• 22 Mei 2014 - 11:32

Wijnand:

Hoi Frans en Annie,

Jullie verhalen weer gelezen, mis alleen de foto's daarbij om weer even mee te kijken naar die schitterende natuur die jullie ongetwijfeld gefotografeerd hebben.
    Maar niettemin lees ik weer mooie verhalen wat jullie daar allemaal zien, doen en beleven.
    En voor de afwisseling hebben jullie een keer hertjes gezien i.p.v cangaroes, ook mooi.
    We wachten de nieuwe berichten weer af.
    Groetjes uit Wehl.

• 22 Mei 2014 - 12:15

Hermien En Con:

Lieve Annie en Frans,
    We hadden jullie berichtjes al een tijdje gemist, het is leuk om weer wat te lezen.
    Het land is erg afwisselend he.
    Waarschijnlijk zijn jullie inmiddels al veel verder , want ik zag een foto voorbij komen van Alice springs en daarna naar Darwin? Als het goed is had Con nog een appje gestuurd over Darwin.
    Lieve mensen geniet er van en tot het volgende verslag.
    liefs Hermien.

• 22 Mei 2014 - 19:38

Hans Witteveen:

Annie en Frans,

Ik volg jullie ook een beetje. Als jullie morgenvroeg om zes uur gedropt worden zou ik wel zorgen voor warme kleding want het kan best wel koud zijn van de nacht. Wij, Hermien en Con en ik en onze groep uit de bus hadden het ook nog best wel fris toen we rond Uluru liepen. Ik heb daar nog foto's van, sommigen liepen zelfs met een berenmuts op.

Nog veel plezier and no worries mate!!!!

• 22 Mei 2014 - 23:41

Leo :

Wij genieten van jullie belevenissen en foto's.
    Ik wacht weer in spanning af naar jullie nieuwe avonturen.

Groetjes uit Arnhem noord.