Uluru zons opkomst - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van AustralieTasmanie2014 - WaarBenJij.nu Uluru zons opkomst - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van AustralieTasmanie2014 - WaarBenJij.nu

Uluru zons opkomst

Door: FRans en Annie

16 Mei 2014 | Australië, Alice Springs

Vrijdag 16 mei,
Good morging ( 5 uur in de morgen ) wordt je wakker gemaakt door Katy en Jody . Als je de tent uit komt hoor je het knisperen van het vuur al weer. Aankleden in het donker met behulp van zaklamp Bed afhalen en vervolgens de tent schoonvegen en dweilen voordat je aan het ontbijt mag. De tent wordt gecontroleerd door katy. Ontbijt is prima, brood roosteren doe je bij het vuur. Heet water in een pan , daar schep je met een ijzeren mok water uit en een builtje thee erin en je hebt een heerlijke kop thee. Samen opruimen en dan met z'n allen lopend naar de spectaculaire zonsopgang bij de 348 meter hoge Rock. Het was heel bijzonder de zon zien opkomen in een weidse omgeving. Kree g een beetje kippenvel toch wel zo vroeg in de morgen bijzondere plaats. Daarna terug naar het camp gelopen en de bus in voor de volgende activiteit . Wij stappen in de bus en rijden naar Olga's , in het Aboriginal Kata Tjuta, dat vele hoofden betekent. De grootste rots, Mount Olga , torent hoog boven alles uit . We hebben 2,5 uur gewandeld door de naast gelegen Valley of the winds tussen de indrukwekkende, dieprode rotsen en groene velden. En Katy heeft veel verteld over flora en fauna en natuurlijk over de mountain zelf heel indrukwekkend hoe zij dit over brengt, een natuur talent op zich.
Na de wandeling heerlijk geluncht warme worstjes en hamburgers met veel sla, tomaten en komkommer bij een picknick plaats. Wat dat betreft is het goed geregeld met die picknick plaatsen. Vervolgens de bus weer in en hebben de Koreaan en twee Belgische meisjes afgezet bij de airport.
Daarna door gereden naar onze volgende overnachting het is de camp plaats van Wayout back zelf en deze lag achter de Kings cayon. Katy vertelde erover in bus al. Bij aankomst kregen we een rond leiding . Het vuur weer in het midden met daarom heen de tenten en de keuken. In de keuken stond een oud fornuis dat nog werkte met hout verder zat er een bakplaats in die werd verwarmd met een houtvuur eronder. Het toilet was in het bos met een echt spoelsysteem maar geen deur ervoor. Als je gebruik maakte van het toilet riep je een kreet. En waar Katy trots op was is de bush shower. Het was een soort boiler en deze werd verwarmd doordat eronder een haardvuurtje van hout werd gemaakt . Het was belangrijk dat je na het douchen controleerde of er nog genoeg hout onder lag zodat het vuurtje niet uit ging. Na de rond leiding ging de leiding koken en wij hebben ons gedoucht wel in het donker echt een belevenis. Terwijl wij met dit alles bezig waren liep er een kudde wilde paarden voorbij . De paarden keken nieuwsgierig rond maar kozen een eigen weg. We hebben deze avond weer heerlijk gegeten bij het kampvuur met z'n allen dat blijft een bijzonder moment . Na het eten heeft Katy verhalen verteld over extraordinary stories in the landscape. Dat wil zeggen buiten gewone verhalen vanuit het landschap. Die Katy kan vertellen zeg, iedereen was stil en was onder de indruk echt zo mooi hoe zij dit overbrengt prachtig. Na de verhalen zijn we gaan slapen toch maar in de tent Frans en ik en niet buiten.