Dessert Alice Springs - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van AustralieTasmanie2014 - WaarBenJij.nu Dessert Alice Springs - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van AustralieTasmanie2014 - WaarBenJij.nu

Dessert Alice Springs

Door: Frans en Annie

19 Mei 2014 | Australië, Alice Springs

Maandag 19 mei,
Vandaag wat uitgeslapen en heerlijk ontbeten samen. Vervolgens het stadje ingelopen naar visiter center geweest. Wij gaan vandaag op de fiets naar de Dessert ligt net buiten het centrum ongeveer 6 km net te ver om telopen. Maar eerst zijn we naar een Barber shop geweest Frans wilde zijn baard en snor trimmen . Frans vroeg of ze ook dames knipte en ja toen heb ik ook maar haar laten knippenen ben heel tevreden, het was erg gezellig . Na dit ritueel fietsen gaan halen en naar de Dessert gereden, was een leuke tocht. Er waren fietspaden en wij hoefden geen helm op. Bij de Dessert hebben we het heerlijk gehad. Veel vogels gezien en ze vliegen om je heen in een vrije vlucht volière echt leuk. Daarnaast hebben we een Dingo Show bij gewoond . Het waren net afgetrainde honden en deden allerlei kunstjes beetje overdone vonden wij. Als laatste een vogelshow bijgewoond. Dit was gaaf de Roofvogels kwamen aanvliegen en werden uiteraard gevoerd en de Ranger vertelde wat voor volgens het zijn en wat hun kenmerken zijn. Daarna vlogen ze terug naar hun kooi. De Dessert lag in een mooie omgevingen tegen de rotsen aan wat ook erg bijzonder is. Na deze show weer terug gefietst naar het centrum en fietsen afgegeven. Het was een relaxte dag hadden we nodig na 4 intensieve dagen. In de avond nog heerlijk buiten gegeten. En de dag was weer voorbij.