Top Didj Cultural Experperience & Art gallery - Reisverslag uit Darwin, Australië van AustralieTasmanie2014 - WaarBenJij.nu Top Didj Cultural Experperience & Art gallery - Reisverslag uit Darwin, Australië van AustralieTasmanie2014 - WaarBenJij.nu

Top Didj Cultural Experperience & Art gallery

23 Mei 2014 | Australië, Darwin

Vrijdag 23 mei,
Na het ontbijt vertrokken naar Top Didj Cultural Experperience & Art Gallery. We waren een beetje vroeg en hebben daar rond gekeken in de tuinen en Gallery. Er kwamen drie kleine kangoeroes op ons af en likten onze voeten dat kriebelt erg maar wel leuk. De eigenaar vertelde dat het weesjes waren. Moeder was verongelukt en de drie kangoeroes waren door hen opgevangen en later terug gezet in de natuur. Maar ze kwamen iedere dag terug dus waren het huis genoten geworden. We hebben ze verwend met zoete , aardappels gekregen van de eigenaar. Dit was erg leuk en gezellige ze pakten het vast met twee voorpootjes en knabbelen de aardappel op. Daarna hebben we nog heerlijk in de tuin gezeten onder de bomen want het was al warm om 9.00 uur . Vervolgens werden we uitgenodigd om naar Manuel te gaan de Didj kunstenaar, hij is een Abori ginal. Zijn atelier is in de tuin . Manuel vertelde eerst over het leven van de Aboriginals met name hoe hij is opgegroeid in deze cultuur. Het schilderen heeft hij geleerd van de Aboriginals (familie). Daarna kregen we uitleg over de stijl van het schilderen en dat dit is afgeleidt van de rots tekeningen. Wij hebben zelf een keuze gemaakt wat we wilden schilderen. Frans ging voor de Kangoeroe en ik voor de Baramundi (vis). We kregen vier kleuren wit, zwart, okergeel en steenrood. Manuel gaf instructie en wij voerden het uit. Dus stap voor stap werd ons schilderwerk steeds duidelijker. Na twee uur intensief werken was het klaar en het is echt leuk geworden. Om dit samen te doen was op zich al leuk. Deze kant van Frans kende ik nog niet zijn kunst talent, gaaf hoor zo samen bezig te zijn. Na het schilderen wat ontspanning we gingen vuur maken met tweestokken en door middel van wrijving ontstond er vuur en het hooi baaltje brandde goed. Als laatste leerden we speerwerpen met een bamboe stok en moesten de zelf gemaakte kangoeroes zo genaamd doden. De kangoeroes hebben geluk wij hebben ze niet geraakt is toch nog moeilijk dat speer werpen. Daarna afscheid genomen het was een fantastische ervaring en zijn trots op onze schilderrijtjes. Na deze happening zijn we door gereden naar Katherine Gorge . Het was de bedoeling om een wandeling te gaan maken maar het was erg warm 35 graden en in de zon vonden we niet verantwoord. In visiter center koffie gedronken met uitzicht op de Katherina rivier. Het viel ons op dat er iets in de bomen hing toen we dichterbij waren zagen we dat het vleermuizen (vliegende honden) waren. De bomen hingen helemaal vol en af en toe vlogen ze weg en zochten een nieuwe plaats. Ze hebben prachtige hoofdjes schattig om te zien .We hebben nog wat rond gelopen en zijn terug gegaan naar het dorp Kartherine. We hebben stokbrood en een vis salade en salami gekocht . Terug bij het Hotel nog heerlijk gezwommen en gelezen . In de avond buiten de salade en brood gegeten gezellig buiten want dan is het goed vertoeven minder warm. Dat was het weer voor vandaag.