Cape Tribulation - Reisverslag uit Darwin, Australië van AustralieTasmanie2014 - WaarBenJij.nu Cape Tribulation - Reisverslag uit Darwin, Australië van AustralieTasmanie2014 - WaarBenJij.nu

Cape Tribulation

Door: Frans en Annie

26 Mei 2014 | Australië, Darwin

Maandag 26 mei,
Opgestaan en even rond gekeken waar we zijn het is een mooi hotel met swimming pool. We hebben buiten ontbeten het weer is minder warm en het is bewolkt maar na Darwin heerlijk om mee te starten. Cairns zien we niet veel van. Het is een stad voor jonge mensen voor socialycing en uit gaan. Dus niet voor ons wij maken een wandeling door de stad en gaan de auto ophalen en boodschappen doen . Wij gaan vandaag de outback verkennen in Cape Tribulation het regenwoud.. Vanaf Cairns volgen wij de Kaptain Cook Heyway en later via kronkelige weg gaan we noordwaarts groene kust van Queensland. Bij het toeristische bad plaatsje Port Douglas geliefde bad plaats voor de Australische jetset horen wij niet bij. Wij hebben daar een bezoek gebracht bij Rainforest Habitat waar we de cassowary ( een exotische struisvogel) hebben bewonderd . Het is een prachtige dieren tuin ze hebben grote tenten neer gezet en de vogels en andere dieren lopen en vliegen hier vrij rond. Het is net Burgers Bush . Na hier een aantal uren hebben rond gelopen zijn we doorgereden naar onze eind bestemming. Met een pondje steken we de Daintree rivier over en vervolgens zijn we aangekomen in het Daintree Nationaal Park; het oudste Nationaal Park van het continent. Het laatste stuk ga je via kronkelige wegen en ben je in het regenwoud ja dat is echt mooi wij genieten van het laatste gedeelte van de reis . Links het regenwoud en rechts de zee en het strand beautifull. Op een gegeven moment loopt er iets langs de weg het is de cassowary met een jong die wij in het park hadden gezien dat is toeval. We bereiken we Cape Tribulation Farmstay waar wij twee nachten verblijven. En rijden het regenwoud in met exotische bomen langs de weg. Wij lopen erna toe en lezen als er niemand is wij moeten claxonneren en na eenmaal claxonneren kwam Vicky( is haar naam) ons welkom heten op de Farm. Vicky ging met ons naar het huis en gaf uitleg over ons verblijf op de Farm. Het huis heeft een keuken en open veranda waar je als gast kunt vertoeven. Vicky vertelde dat alle ingrediënten in de koelkast voor ons waren . En dat we alles mochten gebruiken wat in de keuken aanwezig is. Self catering zoals ze het noemde. We vonden het helemaal geweldig en ze vertelde nog dat wij de enige gasten waren dus alle vrijheid hadden. Wij slapen in de fruit plantage daar staan 8 houten chaletjes verspreidt in de fruit plantage. Fruit die hier groeit zijn Bananen, sterfruit, rambutan, durian , Annanas, Dragon fruit, Mango en nog vele andere soorten. Het is een knus huisje slaapkamer met toilet en douche. Sleutels hadden ze niet want iedereen sloot nooit iets af. Wel bijzonder zeker als je gewend bent alles af te sluiten. Alles op zijn plaats gezet in het huisje en zijn daarna gaan wandelen . Vicky had ons een aantal tips gegeven. We gaan de kust verkennen waar het tropisch regenwoud tot direct aan het strand reikt. Prachtig om te zien n het zee water is van goede temperatuur. Heerlijk door het water lopen en genieten van de omgeving. na een uur komen we bij Cape Trib beach house . Open restaurant in het regenwoud hier hebben we genoten van een heerlijk glas wijn. Beach house is tevens een strand hotel met 200 bedden huisjes lagen verspreidt in het regen woud. Het is primitief opgezegd en er komen veel jongeren. De kok kwam nog effe langs en gezellig mee zitten kletsen. Vervolgens zijn we terug gelopen want het liep tegen 16.00 uur. We wilden voordat het donker werd terug zijn want ook hier is het dan echt pikke donker. Bij thuiskomst gezocht naar de zaklantaarn maar konden hem niet vinden dan maar licht aan laten in het huisje zodat wij een licht punt hebben als we in de avond terug moeten lopen. WE hebben heerlijk gekookt en gegeten en daarna nog een tijd gelezen. De hond kwam nog een tijdje bij ons liggen allemaal heel knus. Ik heb nog een kaarsje gevonden als licht punt voor onze tocht naar het huisje is ongeveer 100 meter lopen door de boomgaard. Frans wilde het licht in het huis uitdoen en hij had een lichtje van zijn mobiel. Ik vond het geen goed plan maar ja aanhouder wint. Het licht ging uit en dan sta je daar en het is donker . Gezocht met hulp van kaars licht en Frans zijn mobiel naar de weg die wij in moesten. Ik zag echt niks en raakte in paniek vervolgens ging mijn kaars licht uit en dan sta je daar waar moet ik heen. Frans blijft rustig en op een gegeven moment zagen we het licht punt van het huisje he, he helemaal opgelucht. We hebben heerlijk geslapen ondanks de angst momenten vooraf.