Cape Tribulation deel 2 - Reisverslag uit Darwin, Australië van AustralieTasmanie2014 - WaarBenJij.nu Cape Tribulation deel 2 - Reisverslag uit Darwin, Australië van AustralieTasmanie2014 - WaarBenJij.nu

Cape Tribulation deel 2

Door: Frans en Annie

27 Mei 2014 | Australië, Darwin

Dinsdag 27 mei,
We werden gewekt door de vogels en de regen . Ja je bent in het regenwoud dus daar regent het af en toe. Naar het huis gewandeld en hebben een ontbijtje gemaakt . Er stond een mand met vers fruit in de koelkast heerlijk. Kleine bananen, dragon fruit, Ananas, sterfruit en druiven. Tijdens het ontbijt kwam Vicky langs en haar moeder en de hulp jong meisje en met allen gezellig gekletst. Na het ontbijt boodschappen gaan doen er is een kleine supermarket waar spullen gaan halen voor het avond eten. Het wordt rijst met pakje bouillon gevuld met beef en groente lekker makkelijk. Nog een uitje meegnomen voor de smaak. Nog een korte wandeling gemaakt want we moeten om 10.40 uur terug zijn dan worden we opgehaald voor de Ultieme jungle experience. Ja, ja wij gaan slingeren tussen de boomtoppen de komende twee uur .We worden gehaald en rijden de Jungle in de gids verteld onderweg nog over de regenwouden stukje geschiedenis. Eenmaal aangekomen krijgen we allen een veiligheids harnas aan en een helm op. We worden begeleidt door twee enthousiaste professionele gidsen . Eerst moeten we een eind naar boven klimmen om bij de start te komen. Gidsen geven uitleg en wij hoeven in feite niets te doen . Alle veiligheid punten worden door de gidsen verzorgd. Even een stukje uitleg , Hoog in de bomen hangen een aantal platforms met daar tussen stevige kabels. Je zweeft van platform naar platform in totaal zijn er vijf platforms. Bij elk platform krijg je uitleg over de natuur om je heen en de unieke aspecten van het regenwoud. Het was een leuke activiteit het gaf wel een kick zo door de jungle te zweven. Frans had het na twee platforms wel gezien maar zegt wel dat de natuur prachtig was. Terug bij het huis hebben we in de middag nog een stevige strand wandeling gemaakt van twee uur . Geweldig wat een groot strand is het en je komt bijna niemand tegen. Af en toe komt er een creek uit het regenwoud omringd door mangroves doet me denken aan Expeditie robinson.
Na deze wandeling zijn we moe gaan terug naar het huis wanneer het strand af zijn merk je dat het in het regenwoud regent heel bijzonder. Thuis spelletje gedaan scrabbel met z'n tweeën. Ja ik heb Frans zover gekregen want hij is geeft niet om spelletjes en ik heb gewonnen !!. Daarna koken ik kwam er achter dat in mijn pakje alleen bouillon zat en geen groente en vlees wat nu. Eieren gebakken uitje meegebakken en we hadden doperwten .Met een deel van de bouillon heeft Frans er een lekker prakkie van gemaakt samen met de rijst. En we hebben alles opgegeten hadden trek. Later op de avond nog heerlijk vers fruit gegeten .Ja en toen weer naar het huisje lopen in het donker. Wees gerust het licht bleef aan in het huis en we hadden de zaklamp gevonden dus was het een relaxte tocht naar het huis door de donkere fruitplantage. Lekker slapen en morgen gaan we naar Palm- cover.