Whitehaven Beach - Reisverslag uit Mission Beach, Australië van AustralieTasmanie2014 - WaarBenJij.nu Whitehaven Beach - Reisverslag uit Mission Beach, Australië van AustralieTasmanie2014 - WaarBenJij.nu

Whitehaven Beach

Door: Frans en Annie

02 Juni 2014 | Australië, Mission Beach

Maandag 2 juni,
De wekker gaat om 5.30 uur, opstaan douchen en ontbijten. Daarna naar de receptie en om 6.00 rijdt de bus voor. Instappen en richting de haven. Onderweg nog een aantal gasten opgepikt. Inchecken voor de Whitehaven Beach& Daydream Island Cruise. Het weer is nog niet optimaal, bewolkt en koel maar ja het is 6.45 uur. We varen eerst richting Day dream en Hamilton eilanden om nog gasten op te halen. Daarna gaan we naar Whitsunday dit is het grootste eiland, maar heeft geen accommodatie. Het eiland heeft wel " het mooiste strand van Queensland" en een van de meest gefotografeerde stranden : Whitehaven Beach. De boot vaart tot 1meter voor het strand . Loopplank wordt uitgelegd en wij verblijven er twee uur om te genieten van zee en het strand. En natuurlijk maken wij mooi plaatjes van dit romantische strand. Het is een zeven kilometer helder wit strand . Het witte zand knerpt onder je voeten. Wij hebben gewandeld langs het strand en zagen de vissen in de zee zwemmen. Het water was niet koud en het zonnetje was er weer. Na dit spektakel zijn we weer aan boord gegaan en naar Day-Dream eiland gevaren. Dit eiland heeft wel accomadatie er ligt een groot resort met alle faciliteiten die je maar kan bedenken. Het eiland is klein en wordt totaal bezet door het resort. Gewandeld en genoten van de faciliteiten. Heerlijke lunch gehad. Na de lunch komen de vogels de restjes opeten. Daarna gezwommen prachtige zwembaden en bij het strand gelezen en gezond. Lekker relaxt middagje om 17.00 uur werden we opgehaald en terug gevaren naar Airly- Beach. Ons laten afzetten in het dorpje, en we hebben bij het strand gegeten. Leuk gekletst met het personeel . Dat is altijd leuk, het zijn allemaal jongeren uit verschillende landen die een jaar vertoeven in Australië. Na het eten rond gewandeld in het dorpje heel gezellig en daarna met de bus naar ons hotel. We konden nog met ons kaartje van de tour gratis mee reizen en werden voor de deur afgezegd. Het was weer een dagje met een gouden randje.

• 10 Juni 2014 - 08:55

John:

Hoi,
    Wat een mooie dingen hebben jullie gedaan en gezien. Ik zal het missen als jullie terug zijn.
    Groetjes, John