Eungella Nationaal Park - Reisverslag uit Mission Beach, Australië van AustralieTasmanie2014 - WaarBenJij.nu Eungella Nationaal Park - Reisverslag uit Mission Beach, Australië van AustralieTasmanie2014 - WaarBenJij.nu

Eungella Nationaal Park

Door: Frans en Annie

03 Juni 2014 | Australië, Mission Beach

Dinsdag 3 juni,
Vandaag gaan we naar Broken River Mountain Resort het ligt in het Eungella Nationaal Park. De weg erna toe is fantastisch we slingeren eerst door de suikerrietvelden tussen de bergen . Worden af en toe verrast met een prachtig uitzicht over de valleien. Het laatste gedeelte rijden we door de vallei en vervolgens klimmen we omhoog de laatste kilometers waren steil omhoog. Ja en dan ben je boven . Even zoeken waar we heen moeten maar dat wijst zich van zelf. We komen aan bij de Broken River Resort. Het ziet er weer leuk uit. Verblijven twee nachten in een Chalet met een leuk uitzicht midden in de Jungle. Het bijzondere van deze plek is dat hier de Platypus (vogelbekdier) voorkomt en die gaan wij uiteraard opzoeken. In de middag nog boodschappen gedaan want morgen gaan we B&B . Er is een klein winkeltje in Eungella en ze hebben nog vlees het laatste pakket. Er waren alleen hele broden geen halve ik vroeg, of ik een halve kon krijgen maar dat ging niet dan maar een hele. Daarna bij een restaurant koffie gedronken met uitzicht over de vallei. In de tuin stonden allemaal houtsnij beelden, erg mooi. Onderweg naar ons verblijf nog een outlook bewonderd, dat blijft leuk. Terug hebben we nog een wandeling gemaakt van 1,5 uur en aansluitend op zoek gegaan naar de Platypus Het duurde even maar toen werden we beloond we hebben er een mooi filmpje van kunnen maken .Het is een prachtig dier heel apart met zijn platte snavel. Schildpadden waren er in overvloed ook altijd leuk. We hebben gegeten in het restaurant en na het eten heb ik, Annie, nog een nacht wandeling gemaakt met een Ranger We hadden pech want er was weinig te zien . Maar in het donker te wandelen in de Jungle al bijzonder. Terug heerlijk slapen en morgen gaan we een lange wandeling maken door het regenwoud.