platypus - Reisverslag uit Mission Beach, Australië van AustralieTasmanie2014 - WaarBenJij.nu platypus - Reisverslag uit Mission Beach, Australië van AustralieTasmanie2014 - WaarBenJij.nu

platypus

Door: Frans en Annie

04 Juni 2014 | Australië, Mission Beach

Woensdag 4 Juni,
Vanochtend een beetje uitgeslapen 8.00 uur ontbijt in het restaurant . Ze hadden yoghurt met verse vruchten lekker zeg. Na het eten de was gedaan hier hoefde je alleen de waspoeder te betalen de rest was gratis. Om 10.00 uur werden we door de ranger naar onze start plek van onze wandeling gebracht. Onderweg vertelde hij over de omgeving. Broken river is afgeleid van het feit dat de rivier in droge tijden in twee stukken uiteen valt want hij is maar 9 kilometer lang. Laatste keer dat hij droog viel waren ze bang dat de platypus zou verdwijnen maar gelukkig ze zijn teruggekomen: all de people are happy In Eungella. De weg naar onze start plaats door het park is na de eerste wereld oorlog door de militairen die terug kwamen aangelegd net als bij de Great Oceaan Drive. Zo wij zijn aangekomen bij onze start van onze wandeling. Krijgen nog instructie over de bloedzuigers want het heeft geregend dus deze beestjes zijn actief. Van tevoren al goed ingesmeerd sokken over de broekspijpen zodat ze niet op je huid komen. Zout bij ons ingeval ze wel op je huid komen. In het begin van de wandeling werd ik ,Annie een beetje onrustig en later paniekerig omdat ik ze overal zag zelf ééntje tussen mijn vingers. Frans ging achter mij lopen dan heb ik er minder last van. Door trillingen springen ze op je schoenen. Ik dacht negeren die beesten want ze zijn er nu eenmaal en dan geniet niet van de omgeving die fantastisch is. De stilte en met het water op de achtergrond bracht weer rust in mijn lijf ondanks de bloedzuigers. We hebben onderweg mooie natuur schoon bewonderd ,verschillende schimmels en hertshoorn met een doorsnee van 1meter en waaruit aan alle kanten weer nieuwe scheuten ontstaan. Prachtige bomen en natuur de wurgbomen het was geweldig. Na een uur wandelen begon het te regenen maar het regenwoud heeft een grote paraplu maar desondanks werden we behoorlijk nat. Het laatste gedeelte van de tocht werd het droog en de zon kwam er af en toe tussen de bomen door. Het was een tocht van 9 km langs de rivier dwars door het regenwoud. Rond 13.00 uur waren terug gemeld bij de receptie. Frans had verschillende wondjes op zijn voeten. De bloedzuigers hebben er goed van gedronken. Hij kreeg van de receptioniste Lee een flesje Three olie voor het deppen van de wondjes. We waren door en door nat, een warme douche genomen, kleding gewassen en vanmiddag luieren met een goed boek en vanavond gaan we de BBQ aansteken met hout we zijn benieuwd of het zal smaken.Rond 17.00 uur is Frans begonnen met het vuurtje aan te maken voor de BBQ. Een uur later wilde het vuurtje nog niet echt doorbranden en daarnaast was de plaat die erop lag vrij dik. Dus voordat die warm was dat duurde ook een tijd. Om 19.00 uur toch maar besloten het vlees in de pan te braden want het vuur lukte niet. Wij kwamen tot de conclusie dat we BBQen in Australië nog veel moeten oefenen. We hebben nog een week, misschien gaan we het nog een keer proberen. Ik had het vlees in de pan gebraden en toen ging de rookalarm af, maar deze stopte vrij snel weer . Er kwam niemand op af dus geen paniek. Het vlees was lekker met een glaasje wijn erbij zijn we de avond door gekomen.