Cradle Mountain - Reisverslag uit Derwent Bridge, Australië van AustralieTasmanie2014 - WaarBenJij.nu Cradle Mountain - Reisverslag uit Derwent Bridge, Australië van AustralieTasmanie2014 - WaarBenJij.nu

Cradle Mountain

Door: Frans en Annie

23 April 2014 | Australië, Derwent Bridge

Woensdag 23 April,
Vroeg opgestaan 7 uur en om 8 uur vertrokken na een bak koffie en fruit, we gaan onderweg ontbijten. Het is een lange tocht vandaag en de tips die we gisteren hebben gekregen willen we gaan uitvoeren. We gaan via de dichte bebossing en uitgestrekte heuvels door het Frank Gordon Wild Rivers Nationaal Park. Onze eerste stop was bij Donaghys hill lookout via een loopbrug over de rivier. Daar hadden we door moeten lopen naar uitzicht op Frenchmans cap. Niet goed begrepen achteraf. Tweede stop was bij het sprookjesachtige Nelson Falls Nature trail. Hadden het idee in Burgers Bush te lopen maar dan groter. En als laatste hebben we de Coppersmine gezien bij Gormanston.
Vervolgens zijn we na een uur rijden beland in goudmijnersstadje Queenstown . Wat bizar is dat van het ene moment op het andere moment het groen stopt , en je uitkijkt op de kale bergwanden met overal afgravingen en mijnwerkzaamheden; een aparte overgang. In Queentown hebben we kunnen pinnenbij een ATM. Het is een, in mijn beleving, stadje van vergane glorie. We hebben daar nog gebruncht, getankt en boodschappen gedaan voor de twee komende dagen .Zijn daarna door gereden naar eind bestemming Cradle Moutains Nationaal Park. Onderweg nog één keertje gestopt voor een wijds uitzicht in een prachtig vallei "Vale of Belvoir" .Aangekomen in Cradle Mountains Nationaal Park ons onderkomen voor de twee komende nachten opgezocht. Park Highlanders waar we in een knusse en gezellige cottage gaan logeren. Het houtkacheltje staat al aan bij binnenkomst. Ook hier werden we weer gastvrij ontvangen. Wij besloten al snel hier gaan we vandaag niet meer weg. Nog gauw effe eten gehaald voor de avond en nu zitten we gezellig bij het houtkacheltje te lezen , verhaal schrijven en straks lekker eten samen.

• 23 April 2014 - 17:35

Esther :

Lieve mams en paps,
    Wat leuk om over jullie avonturen te lezen zo in de trein naar huis! Jullie doen gave dingen waar ik echt jaloers op ben, conclusie: Tasmanië komt ook op mijn lijstje nog te bezoeken plekken ;) geniet ervan samen!