Kings Canyon - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van AustralieTasmanie2014 - WaarBenJij.nu Kings Canyon - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van AustralieTasmanie2014 - WaarBenJij.nu

Kings Canyon

Door: Frans en Annie

17 Mei 2014 | Australië, Alice Springs

Zaterdag 17 mei,
6.00 uur opstaan hetzelfde ritueel als de vorige morgen na het ontbijt zijn we vertrokken naar Kings Canyon oor een stevige wandeling door de Kings canyon. Het eerste stuk is vrij zwaar echt 300 meter naar boven klimmen en recht omhoog. Frans twijfelde of het zou gaan maar Katy legde hem uit dat het daarna makkelijker was wat betreft klimmen .Katy j is hierin duidelijk en gaf Frans vertrouwen dat het goed was. Nou het eerste stuk was echt klimmen recht omhoog echt zwaar maar ik wist in mijn achterhoofd dat dit het zwaarste gedeelte was en dacht kom op en gaat goed en dat was zo je werd beloond met een fantastisch uitzicht. Wat hebben we gezien in deze tocht, pastel kleurige zandstenen wanden en rots formaties met namen als het "Amfitheatheater en The Lost City . Ze lijken soms wel op de ruïnes van een verloren stad. Er groeien veel planten soorten, waaronder zeldzame varens . Katy vertelde veel over allerlei planten en dat de Aboriginals het gebruikten zowel als medicijn als voor het koken. In een groene kloof ligt de Garden of Eden. In deze kleine , door rotswanden omsloten warme poel midden in de woestijn kon je vroeger zwemmen maar tegenwoordig mag dat dit niet meer omdat dit drinkwater is voor de dieren. Je zit echt in de diepte met rotswanden van zo'n twee honderd meter hoog echt gaaf hoor. We hebben hier fruit en koekies gegeten met z'n allen en toen weer terug naar boven gegaan via trappen. Eenmaal boven na een korte wandeling moeste we allemaal gaan liggen op onze buik en keken de Valley in ook weer een belevenis, vervolgens onze wandeling uitgelopen met nog een pittige afdaling van 300 meter naar beneden . Het was een geweldige wandeling het was zeer de moeite waard. Wij waren allemaal onder de in druk. Na deze hike geniet je dubbel van een picknick, lunch in de natuur. Dan gaan we via de onverharde 4WD Mereenie loop track , dat is een weg door het zand en erg hobbelig onderweg nog paarden gezien. En wat leuk was ,als een truck als tegenligger voorbij komt zie je even niks meer door een dikke mist van zand. Onderweg passeerden we de 140 miljoen jaar oude krater , Gosse Bluff en uit eindelijk komen we bij Glen Helen . Ligt in het Mac Donnell Nationaal park. Voordat we naar de camping plaats gaan eerst hout zoeken voor het vuur vanavond en dat mogen we niet vergeten want we gaan heel speciaal eten met z'n vijven. Camping plaats opgereden met als achtergrond de Glenhelen Gorge. Hier hebben we afscheid genomen van de Zwitsers, Amerikanen, Lee en de Nederlanders. Zij werden opgehaald door een andere gids en wij bleven achter met Katy, Jody, Wolfgang en wij, Frans en Annie. De Truck met trailer ging mee en wij kregen een grote 4Wd auto met een trailer erachter. Na het afscheid gingen Katy en Jody koken en mochten wij relaxen . De zons ondergang was deze avond heel mooi zie foto. Heerlijk gedoucht want er was een camping plaats bij met alle faciliteiten. We hebben heerlijk gegeten gepofte aardappelen, beef , brood weer gebakken in een pan en heerlijke sla erbij . Weer rond het vuur gezeten met z'n allen. Daarna afgeruimd en samen met Wolfgang nog heerlijk zitten kletsen bij het vuur . De andere dames gingen douchen en vervolgens naar de bar er speelde live muziek en ze vroegen of wij even kwamen kijken . Zo gezegd zo gedaan een uurtje geweest en toen naar bed we mochten uitslapen tot 7 uur joepie we sliepen weer in de tent . Nachts nog naar het toilet geweest heel bijzonder volle maan en de stilte echt genieten zeg. Zonde om je tent weer in te gaan toch maar gedaan want morgen is er weer een dag met activiteiten.