Noosa - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van AustralieTasmanie2014 - WaarBenJij.nu Noosa - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van AustralieTasmanie2014 - WaarBenJij.nu

Noosa

Door: Frans en Annie

08 Juni 2014 | Australië, Noosa Heads

Zondag 8 Juni,
Vandaag gaan we naar Noosa . In dit plaatsje aan de sunshine Coast staat golf surfen centraal. Er zijn drie delen : Noosa ville, Noosa Heads en Terwantin. Noosa is een beetje de plaats voor de jetset.
Onderweg nemen we een korte onderbreking door het plaatsje Maryborough te bezoeken. Deze stad was in de negentiende eeuw een belangrijke haven van Queensland. Veel immigranten naar Queensland kwamen in deze havenstad aan. De stad is met een zeearm verbonden aan de oceaan. De oude havenwijk is mooi veranderd in een schilderachtig deel van het stadje met cafés en restaurants. Verder zijn er in het stadje vele gebouwen in een oude stijl gebleven en onderhouden. Het was de moeite waard een wandeling door het stadje. We kwamen nog een standbeeld tegen van Mary Poppins met Paraplu. De schrijver van Mary Poppins, Pamela Lindens Travers, is in deze stad geboren. Wisten we niet, later opgezocht in ons informatie boekje. Na deze onderbreking door gereden naar Noosa. Het ligt aan de Sunshine Coast maar de zon was er niet vandaag . Donkere wolken hingen boven het plaatsje. We verblijven in een hotel met een zwembad en sauna. Na alles te hebben ingericht in onze kamer gaan we een eind wandelen. Eerst naar de Luguna look out deze tip werd gegeven door de receptioniste, hier heb je een overzicht van het plaatsje en zijn omgeving. Het was erg mooi en vervolgens zijn we richting het centrum gelopen. Noosa Heads . Het is druk eerste Pinksterdag . We maken een wandeling door de hoofdstraat Hastingstreet . Wat we zien zijn veel winkeltjes en restaurantjes . En wat in het beging schreef klopte de Jetset allemaal shops met een dure uitstraling. Wel leuk om door te wandelen. Bij de informatie langs gegaan om te kijken wat we de volgende dag kunnen doen. Want zwemmen en zonnen zit er niet in voor morgen. Wij gaan voor de verandering een wandeling maken door het Nationaal Park en langs de kustlijn. Terug naar het hotel gelopen en onderweg een fikse bui regen over ons heen gehad. In de avond zijn we in de buurt Sushi wezen eten want BBQ ging niet lukken veel te koud.